Ingen kan rimma som jag



Du är av alla mina vänner den bästa,
och den som mest älskar att festa.
Galen, aldrig lugn en stund,
och ständigt rädd för att bli lite rund.
Men det blir du ej för du tränar,
och i en kiosk du i sommar pengar tjänar.
Du är helt oslagbar,
och bland de absolut finaste jag har.
Högljudd som få,
du kan med din personlighet till stjärnorna nå.
Du förtjänar det allra bästa,
eller tja... åtminstone de mesta.
Nej det var dumt,
att skämta med nåt så skumt.
Den här dikten ska bli lång,
det kanske till och med blir en sång?
Vet du? Utan dig finns ingen mig.
Du är helt klart min favoritbästistjej.
Som alla säger är du så omtänksam,
och aldrig kammar du ditt hår med en kam.
Eller oj nu pratade jag om mig själv,
ska vi bada i en älv?
Ne det kan bli kallt.
Fast det vore ganska ballt.
Tror dock ej det finns en älv i Steken,
fast kanske i leken.
Vi alltid lekte när vi var små,
rymma under staketet på dagis som galningar två.
Vi har så många oförglömliga minnen ihop,
jag kommer alltid att finnas och besvara dina rop.
För utan dig kan jag aldrig bli hel,
du är för mig, som för en fjortisboy gel.
Oj nu lät det konstigt men såg bra ut,
tänkte nu att den här dikten skulle få ett slut.
Fast snabbt ändrade jag mig,
jag fortsätter, för dig.
Det finns nog inte många som kan rimma som jag,
hm... jag blir nog känd en dag.
Tror inte du det?
Nu måste jag sminka mig och göra mig snygg,
lova att inte klaga på en finne och vara stygg.
När vi snart ses,
när du drar till Spanien lär jag bli hes.
För då kommer jag nog försöka att på dig ropa,
genom att med min röst gatorna sopa.
Tillsammans många år,
och det känns aldrig som att det var igår.
Vi lärde känna varandra,
vi ska alltid tillsammans vandra.
För vi har så många minnen, så mycket kul,
och år 2010 kanske vi tillsammans firar jul?
Avrunda borde jag göra nu,
så jag slutar som en kossa låter: MU!

Tack jag vet, jag är bäst och jag kan även låta som en häst / Alina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0